Een onmogelijke opgave, waar ik al enige nachten over heb liggen piekeren. Maar 10?? Weet je wel hoeveel waanzinnige albums er zijn?
Ik heb niet overal een toelichting bij gezet. Veel is emotioneel en komen uit *zo’n tijd*
Graag had ik Pink Floyd – The Dark Side of the Moon en Wish You Were Here als goud gezet, gewoon omdat ik dat kan. Whahaha ik speel vals. Maar het zijn is waanzinnige albums. En ik wil niets meer uit mijn top 10 kwijt!
1 – Police – Outlandos d’amour, Can’t Stand Losing You .
I love Sting!!! Veel concerten bezocht, zowel The Police en (nog steeds) Sting zelf!
httpv://youtu.be/43l4ksaD3vA
2 – Genesis The Lamb Lies Down On Broadway .
Sommige nummers hebben het gewoon! En dit is mijn nummer!
httpv://youtu.be/5pteh5hdZlg
3 – Joe Jackson – Look Sharp of Beat Crazy?
Ik weet het. Ik ben een twijfelaar, Beat Crazy word het voornamelijk om Biology!!
httpv://youtu.be/wmMSoigohhs
4 – The Cure – Seventeen seconds , A Forest
httpv://youtu.be/xik-y0xlpZ0
5 – Eagles -Hotel California
Toelichting?? Niet nodig!!!
httpv://youtu.be/MSvSsNSuVtk
6 – Coldplay – A Rush of Blood to the Head, God put a smile upon your face
2012 Malieveld Den Haag, met mijn gezin naar het concert
Zo bijzonder
httpv://youtu.be/qhIVgSoJVRc *
7 – Talking Heads: 77, Psycho Killer
httpv://youtu.be/yX6FsTIq6ls
8 – Jethro Tull – Aqualung , Locomotive Bread
Mijn muziekleraar gaf hier een les over .Wel ik was meteen om!!!
httpv://youtu.be/gWubhw8SoBE
9 – Bruce Springsteen Born to run
Genoten van Bruce in Paradiso,
Lang heel lang geleden 😉
httpv://youtu.be/IxuThNgl3YA
10 – Tears for Fears , strijd tussen twee albums namelijk The Hurting en Songs from the big chair
Uiteindelijk na lang piekeren overwint the Hurting met Mad World. (al zou I believe op de lijst moeten staan. Omdat de titel van het album afgeleid is van een serie genaamd Sybil, die ging over een vrouw met 16 verschillende persoonlijkheden.) Keuzes …..
Sorry :
The script, Talk Talk, Fischer Z ,De Dijk, CCR, Marco Borsato, Bram Vermeulen Barbra Streisand , Led Zeppelin , Dire Straits, Simple Minds , David Bowie , Fleetwood Mac, Yes en nog veel meer bands sorry
OMG en the Moody Blues!!!! Carlos Santana, Billy Joel, The Beatles en JJ Cale
Deze lijst is gemaakt voor Ruud ketelaar ( @ruudketelaar Alsv een soort van lijsjetherapie Je kan de prachtlijsten hier vinden
Bij Ruud mijn lijst gezien, heeft hij toegiften voor mij geplaatst!!!! Yesss
En omdat, dus… Een toegift!
11 – Pink Floyd – Wish You Were Here – Shine On You Crazy Diamond (I-IX)
httpv://youtu.be/9zACEJdFOpA
12 – Pink Floyd – Dark Side Of The Moon – Us And Them
httpv://youtu.be/vcG47CpsU6c
13 – Bram Vermeulen – Rode Wijn – De Steen
httpv://youtu.be/7OrE1VSMKcM
Whaha die Ruud, wat een Soepkip!!!! : Zonder Bram is Linda’s lijst niet compleet. Nou ja, misschien is het wel omdat mijn eigen lijst zonder Bram niet compleet is.
Je hebt gelijk, maar ik had me al verontschuldigt 😉
Hele mooie lijst en kan er bijna volledig mee instemmen . Prettige jaarwisseling en alvast de beste wensen.
Lekker lijstje hoor, dat is ook wel muziek waar ik van houd! Zeker Pink Floyd maar bij mij zou zeker Guns n Roses met use your illusion 1 en 2 en ook Queensryche met empire in mijn lijstje zetten….
Goh, ik scrol er even zo langs om eens te kijken wat ik herken en wat ik zou willen horen, en ik ken het allemaal! En ik wil ze allemaal horen! Je hebt er een hele leuke lijst van gemaakt, dat smaakt wel naar de rest van je top 20.